warzywa

Zdrowa dieta i witaminy w ciąży !!! Najważniejsze co możesz dać swojemu dziecku <3

Listopad 9, 2016 , In: Blog , With: No Comments
0

warzywa

W dzisiejszych czasach gdzie wszystko musi być fit, BIO ,bez tłuszczu i cukru wydawało by się, że zdrowe odżywianie to nie tylko wydawanie majątku ale też ślęczenie nad przepisami i przeszukiwanie internetu w poszukiwaniu coraz to wymyślniejszych przepisów na zdrowe dania. Ale gdzie tam! Zaglądając do każdego większego marketu półki uginają się od wspaniałych i kolorowych produktów które zapewniają nas że dostarczą nam wszystkiego czego tylko potrzebuje nasz organizm aby zdrowo żyć i przede wszystkim aby nasz organizm miał dostarczoną odpowiednią ilość witamin i mikroelementów. Każdy dobrze wie, że zdrowa i zbilansowana dieta to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia. Gdy jednak kobieta zachodzi w ciążę sytuacja troszkę się zmienia. Około 4 miesiące przed tym jak się okazało że jestem w ciąży postanowiłam, że przejdę na zdrową dietę i zrzucę parę kg. Uważam, że zrobiłam najlepszą rzecz jaką mogłam i poszłam do dietetyka. Tam ułożono dietę specjalnie dla mnie i pod moje wymagania i potrzeby. Jako, że ćwiczyłam również intensywnie z ciężarami dieta musiała być ułożona tak, żeby nie wyglądała jak Pudzian. Nie ukrywam, że po 3 miesiącach waga rewelacyjnie spadła, moje ciało zaczynało się fantastycznie zmieniać i nagle BUM!!!!! Ciąża !!
I nie uwierzycie pierwszego dnia jak tylko się dowiedziałam mój mąż powiedział do mnie : No to teraz musisz jeść za dwoje!!!! No i się zaczęło. Gdy wpadłam w ciążową euforię na kilka dni zapomniałam o mojej diecie ale też później doszłam do wniosku, że przestając ćwiczyć moja dieta i tak nie może być już taka jak dotychczas.  Oczywiście jak w naszym organizmie zachodzą takie zmiany jak poczęcie nowego życia wszystko się zmienia. Jednak powiedzenie, że trzeba jeść za dwoje jest błędne, wszyscy się chyba ze mną zgodzą , że trzeba jeść dla dwojga. Tak naprawdę odżywianie się w ciąży nie jest wcale czymś trudnym, jest wręcz przeciwnie bardzo przyjemne i łatwe bo jak wiadomo przyszła mama może pozwolić sobie czasami na małe grzeszki 🙂 Żeby jednak poszło nam to łatwo i przyjemnie wystarczy pamiętać o kilku zasadach.

Owoce i warzywa
W ciąży zapotrzebowanie we wszelkie witaminy i składniki mineralne zwiększa się nawet o 100 % dlatego od II trymetru kobieta w ciąży  powinna spożywać 400 g owoców i 500 g warzyw. Pamiętajmy jednak aby nie było to ciągle to samo. Warto tez wiedzieć iż pomimo tego , że warzywa zawierają sporo witamin i błonnika, zjadane na surowo są ciężkostrawne a podczas ciąży jak dobrze wiemy metabolizm nam spowalnia i tak spożywane warzywa mogą przysporzyć nam kłopotów trawiennych, więc jeśli takowe macie to lepiej przyrządzić je na parze.

Mięso
Mięso w ciąży możemy spożywać codziennie jednak w niewielkich ilościach, lepiej drobiowe niż czerwone które jak dobrze wiemy jest mniej zdrowe. Mięso jest najlepszym dostarczycielem żelaza na które zapotrzebowanie w ciąży wzrasta ponieważ ilość krwi która krąży w organizmie wzrasta. Teraz ma już dwa organizmy do okrążenia a nie jeden. Należy pamiętać iż jest nieprawdą, że każda ciężarna powinna w ciąży przyjmować żelazo. Zarówno niedobór jak i nadmiar żelaza ma wpływ na naszego maluszka. Najlepiej aby nasza dieta była bogata w żelazo aniżeli mamy je przyjmować w formie suplementów.  Żelazo zażywamy dopiero wtedy gdy wyniki krwi na to wskazują i zaleci nam to lekarz.

Węglowodany
Węglowodany czyli tzw. cukry Najlepsze są te zawarte w produktach zbożowych, owocach i warzywach czy kaszy i ryżu.

Cukry proste
Glukoza jest potrzebna nie tylko dlatego iż jest niezbędna dla płodu ale także dlatego , żebyśmy nie oszalały z braku ukochanych słodkości. Jak wiemy każda ( no,prawie każda) kobieta w ciąży ma zachcianki jednak ogórki kiszone a druga lody o 22  i tabliczka czekolady. Pamiętajcie jednak moje drogie aby z głową gdyż potem się to na nas zemści 🙂

Tłuszcze
Pomimo iż nie brzmi to dobrze tłuszcze w diecie kobiety ciężarnej są niezwykle istotne. Najważniejsze to kwasy tłuszczowe omega-3 i omega- 6, dlatego zaleca się spożywanie tłustych ryb morskich najlepiej dwa razy w tygodniu. Używajmy oliwy z oliwek a także olejów pochodzenia roślinnego. Warto też  wzbogacić dietę o różne nasiona czy orzechy.

Surowe mięso i ryby
W ciąży należy całkowicie zrezygnować z surowych ryb czy mięsa. Możemy bowiem zarazić się toksoplazmozą, listeriozą lub pasożytami które bytują w surowym mięsie czy rybach. Kiedyś także nie polecano serów pleśniowych, jednak teraz większość jak nie wszystkie produkowane są z mleka pasteryzowanego więc nie ma obawy
.

Brakujący element twojej diety !

Wydawało by się, że napisałam o wszystkim i jeśli tylko będziemy się zdrowo odżywiać i przestrzegać tych kilku prostych zasad wszystko będzie ok. Nie do końca moje drogie przyszłe mamy. Otóż zdrowa dieta to nie wszystko, musiałybyśmy bowiem zjeść niewyobrażalne ilości niektórych produktów aby dostarczyć do organizmu odpowiedniej ilości witamin jaka jest potrzebna kobiecie w ciąży. Najważniejsze i w zasadzie jedyne składniki o jakich musi pamiętać kobieta w ciąży to DHA, foliany, witamina D, jod, i magnez. Są to składniki, które koniecznie trzeba suplementować, bo nawet najzdrowsza dieta nie dostarcza nam ich w wystarczającej ilości, a ponadto są stwierdzone ich niedobory w populacji. Ważne jest jednak żeby te wszystkie witaminy i mikroelementy przyjmować w odpowiednich dawkach bo zarówno niedobór jak i nadmiar jest szkodliwy. W tej chwili najlepszym dostępnym na rynku suplementem dla kobiet w ciąży jest preparat MamaDHA, posiada on odpowiednie dawki witamin i minerałów a także odpowiednio dobrana kompozycję DHA która wspiera organizm kobiety planującej ciążę, w ciąży i karmiącej piersią oraz prawidłowy rozwój płodu. Pamiętajcie aby przy wyborze odpowiedniego dla siebie suplementu nie kierować się tym, że jakiś produkt ma w składzie połowę tablicy Mendelejewa, bowiem nie wszystkie witaminy są zalecane dla kobiet w ciąży a jednak pojawiają się w składzie niektórych witamin.

Mama DHA posiada również rekomendację PTG czyli Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego.

W kolejnych postach przedstawię Wam każdy ze składników który jest zawarty w Mama DHA i opowiem dlaczego jest tak ważny.

Po więcej informacji zapraszam TU

mam-dha-premium-2

 

Jeśli podobał Ci się post będzie mi bardzo miło jeżelili go udostępnisz dalej lub polubisz .

Share to Google Plus
There are no comments yet. Be the first to comment.

Leave a Comment

Mama bliźniąt i całej zgrai zwierząt. Nasz dom to istny huragan...dwoje dzieci , siedem psów i dwa koty to mieszanka wybuchowa, ale jest wesoło. Zapraszamy do Naszego swiata:)

zBLOGowani.pl

Instagram

  • Tata ma oko 😍 takie cus znalazłam w telefonie 🙈🙈😍❤️ wspomnienia bezcenne #jakonisiekochaja #bratisiostra #sara #bruno #pisa #włoskiewakacje #rodzina #bezcennyczas #razem #polskarodzina #rodzinkapl
  • Włochy są już tylko pięknym wspomnieniem, na pewno wrócimy tu za rok 👊🏼⛰🙋🏻❤️ a tymczasem żegnaj Italio witaj polsko 🙈🙈😘 #backtoschool #backtoreality #back #powroty #homesweethome #wszędziedobrzealewdomunajlepiej
  • Takie nasze popołudnia 🙈🙈🙈 #italia #włoskiewakacje #mogłabymtakcidziennie #beerlover #noalcohol #vecchiasassa #toskania #octobre #październik #włoskajesień
  • Dzień dobry Toskanio 🇮🇹⛰💙 taki widok z naszego patio 😍😍😍 pogoda i widoki są niesamowite😘😘😘 miłego dnia kochani #toskania #wloskiewakacje #rodzina #syn #mama #szczęśliwedziecko
  • For goodnight 🌝✨ beautiful #portoferarrio #włochy #elba #island #mytime #love #travel
  • Moje #bambini kończy dzisiaj #10miesiecy , jak ten czas zasuwa to się w głowie nie mieści 💙💙💙🇮🇹

Follow Me!

}